Jdi na obsah Jdi na menu

Jak signalizovat a volat o pomoc

9. 11. 2015

Zaprvé je důležité označit místo nehody. Musí to být vidět i z vrtulníku, například roztažené padákové plátno a na něm z kamenů O, Y, či X.... V případě letecké nehody můžeme vytvořit ze sedaček a zavazadel nápis SOS... Večer můžeme vytvořit i ohnivý nápis či značku. Červená světlice je mezinárodní signál o pomoc. Bílá světlice znamená že je vaše volání o pomoc přijato... Když se rozhodneme z místa nehody odejít.. Je dobré nechat na místě viditelnou šipku z kamenů nebo trosek.

signal.png

 

Když vidíme vrtulník. Mezinárodní signál vrtulníku že potřebujete pomoct jsou vztyčené ruce do písmene Y jak Yes.... Naopak když nepotřebujeme pomoct vztyčíme jenom jednu ruku a druhou napneme ve stejném úhlu dolů jako písmeno N No (Například když kolem vás vrtulník krouží a piloti vás sledují)

Signál šesti sekund. Používá se ve všech státech UIAA od roku 1894 kdy ho navrhl C. T. Dent. Bývá označován jako Alpský nouzový signál... Jde o signál (pískání na píšťalku, z plastu, ke kovovým vám můžou přimrznout rty, zakřičení, lesk zrcátka, signál baterkou, výstřel, tlesknutí) vysílaný v intervalu po 10 sekundách 6x... následuje minutu přestávka a potom zase signál po 10 sekundách 6x opakujeme... Že je nám vyslána pomoc poznáme podle signálu vysílaného po 20 sekundách 3x za minutu.

Signalizaci by měl mít na starosti pouze jeden člověk. Ostatní by měli zajistit zraněné a vše co je potřeba

Je na místě připravit případnou přistávací plochu pro vrtulník.. Měla by být minimálně 25x25m.... v okolí by neměli být žádné vysoké stromy. Ze samotné přistávací plochy bychom měli odstranit kameny, prašný štěrk polít vodou, sníh ušlapat. Zbavit plochu všeho co by mohl vrtulník nasát do rotoru. Když vrtulník přistává nepřibližujeme se k němu zezadu a ve dřepu počkáme až přistane a vrtule se přestane točit...  Samotnou přistávací plochu která by měla být minimálně 4x4m označíme barevnou bundou či písmenem H.

Vrtulník by měl být na přistání naveden. Stojíme cca 10 m před místem přistání zády proti větru. V postavení s rukama do znaku Y. S pilotem udržujeme oční kontakt a reagujeme na jeho pokyny.

 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář